Läser just nu – Juli

Dagens Kulturkollo

Nu är jag en tredjedel in i  Jag, en av  David Levithan. Åh, en så genial bokidé! En vandrande själ som vaknar upp i en ny kropp varje morgon; en själ som förälskar sig i en sextonårig flicka. Av förklarliga skäl blir det aningens komplicerat att inleda ett varaktigt förhållande med en annan människa när jaget nästa dag befinner sig i en ny kropp. Denna författare har legat i min bokhylla och väntat länge nu och jag har följt andra som höjer David Levithan till skyarna. I podden  Allt vi säger är sant blir David Levithan intervjuad om sitt författarskap i allmänhet och om ”Jag, en” i synnerhet.

Jag, En

Om du, liksom jag, har sparat denna bok i bokhyllan så tycker jag att du skall plocka fram den. Den första tredjedelen är garanterat läsvärd!

2 thoughts on “Läser just nu – Juli

  1. Jag läste några Levithans förra sommaren/hösten (?) och hann inte med denna då, eftersom jag inte kunde låna om den. Nog ska jag ta tag i den igen, och bra med en lite påminnelse så här 🙂

Kommentera

