Julavslutning

Jag kan inte fira uppsatsen. Den är inte klar.
Inte heller kan jag jubla över mig själv som en särdeles kreativ lärare. Jag inte orkat.

Arbetsrummet är inte färdigsorterat och barnens rum har fortfarande de mest omöjliga färger. Alla vänner som vi skulle umgås med denna höst väntar ännu på en inbjudan och mitt kreativa skrivprojekt ligger i byrålådan och dammar. Har jag tränat tre dagar i veckan? Nej, inte en endaste gång sedan september tog slut. Godnattsagorna har inte blivit färdiglästa. Alla spännande äventyr har avbrutits mitt i en mammasnarkning.

Ändå unnade jag mig en belöning i dag.


För jag har överlevt ytterligare en hösttermin.

12 thoughts on “Julavslutning

  1. Klart man ska belöna sig själv! Speciellt om man ligger lite risigt till och kan ana att ingen annan kommer att göra det 🙂

    Sen kan man ju alltid lova sig själv till nyår att allt ska bli bättre 2010. Ett löfte som förstås inte skall hållas.

    Och sen i dec 2010 behöver man inte ens skriva sina egna blogginlägg längre, bara Copy och Paste från det förra året.

  2. Visst har du mycket att fira ändå! Du lever – och har en massa roliga projekt som ligger och väntar. Liksom jag har ett hundratal lösa papper som ligger som ett lapptäcke över mitt stora skrivbord. om jag inte rör dem ligger de nog kvar… 🙂

  3. Vad bra att du ändå säger Grattis! Vi, människor, är väldigt bra på att leta fel på oss själva och räkna upp det vi INTE har hunnit göra. Jag är precis likadan. Tänk om vi istället räknade upp allt vi gjort och hunnit med. Wow…tror jag nog att vi skulle utbrista. Ha en skön måndag!

Kommentera

