Årets bästa barnskiva

Det har hänt något i vår familj:

1. Vi skall handla. Det är kväll och alla är hungriga. vägrar lille T att gå ur bilen. Han tänker inte minsann inte röra sig ur fläcken innan han har lyssnat färdigt på skivan. Vi får snällt sätta oss och lyssna klart.

2. Lille T är otröstlig när jag kommer till dagis. Han står vid ett träd och gråter.
Varför?
Jo, det är så molnigt att han inte kan se stjärnbilden Cassiopeja.

3. ”När någon sjunger så där vackert känns det hur bra det är att ha ett hem” säger min sjuåring med tårar i ögonen.

4. När barnen sover fortsätter mamman och pappan att lyssna, sjunga och dansa…

Vi har hittat Ensemble Yrias underbara skiva ”Längre än längst”; ett svindlande svängigt och rörande vackert rymdäventyr. Utan något stort skivbolag i ryggen har dessa talangfulla rytmiklärare och musiker tagit sig in på grammislistan för årets bästa barnskiva!

Missa inte skivan!

16 thoughts on “Årets bästa barnskiva

  1. Ni går väl in och röstar också!?

    Pappabloggen2: Vad gjorde man före internet?

    Znogge: Absolut, det här är musik för alla 🙂

    Anna: Så fort min himlans magisteruppsats är klar…

  2. Snacka om kommersiella krafter! 😉
    Det där med att inte komma åt min blogg känns… olustigt. Jag vet att ägaren till mitt webbhotell har haft trubbel med uppdateringar men det här är ju knappast okej. Ska kolla upp saken. Tack för tipset!

    Trevlig helg
    //K

  3. Killfröken: Tja, vad skall man göra när dessa fantastiska musiker och pedagoger har ansetts för små och obetydliga för att ens recenseras i de stora tidningarna samtidigt som deras gärning är enastående. Att de hamnade på den ”magiska” listan är en härlig revansch! Du som är i samma fack som jag skulle verkligen uppskatta denna ensemble av fler anledningar än musiken, de har en fantastisk koppling till ämnesintegrering och estetiska läroprocesser.
    Jag är som sagt glad att du är kvar i bloggvärlden. Hade blivit tomt utan dig!

    Floosan: Bra, spana på!

  4. Ännelaij och Malla: Lyssna på Yria och njut!
    Hatchepzut: Handdockor på IKEA! Jag har inte hunnit dit ännu men jag ska! Tusen tack för tipset.

Kommentera

