Årets julklapp

På bloggen En Kottes tankar läste jag att Handelns Utredningsinstitut har utsett årets julklapp. I år ligger det spikmattor under granen.

Min undran är bara: finns det någon i Sverige som inte har hunnit skaffa en spikmatta än?

Själv blev jag fakir i våras. Stressad och med sömnproblem kunde jag inte bärga mig utan provkörde spikmattan rakt på vardagrumsgolvet. Bollibompa skränade från televisionsapparaten. Barnen lekte med LEGO och maken slamrade med disken.
Jag skulle bara testa en minut – eller kanske två.

En och en halv timme senare väcktes jag av min man:
”Spikmattan verkar fungera…”

Köket var städat och barnen sov. Ett sådant mirakel!

Andra som skriver om: , ,

17 thoughts on “Årets julklapp

  1. Det var precís min tanke när jag läste om det. Även jag har en matta, men jag har typ bara använt den 10 ggr. Nu ska en kompis till mig låna den

  2. Ulla: Då är du en god vän 🙂

    Therese: Jag brukar också bli lite anti när det blir modetrender men spikmattan ojojoj, den klarar jag mig inte utan längre.

    Knaada: Hahaha- jag tänkte på den vändningen när jag skrev inlägget och hoppades att någon skulle upptäcka den kuligheten. När granen har barrat lite kan man nog använda tomtevarianten av matta som spikmatta också 🙂

  3. Visst är det underligt, att man kan somna på dem. Både jag och sambon har varit lika förvånade varje gång man lagt sig på spikmattan. Man blir ju verkligen totalt avslappnad.

    Ha en fin vecka!
    Kram Mia

  4. Mia: Det är verkligen skumt, jag blir fortfarande förvånad men det funkar.
    Emmeli: Jag ska 🙂 Hoppas att du kollar in min oxå!
    Speja, Unik och Tina: Då är det ni som får årets julklapp 🙂
    Åsa och Milla: Det är helt mirakulöst jag har det alltid rent och snyggt nu 😉

  5. Och Anna jag skall höra med E om jag inte kan få lägga ut något från henne. Hon gör så härliga illustrationer! Kul att du lämnade ett spår. Hoppas att ni har det bra!

  6. Jaså är det SÅ den funkar… Tur att inte min man vet det… alltså, då skulle han ligga på den varje dag. Själv har jag prövat, men allt står kvar på samma ställe.

  7. Helén: Jag hälsar jultomten 🙂

    Bloggblad: Du kanske redan har det så städat i köket? Nu minns jag plötsligt några höjdrbloggar hos dig där du visade vissa köksmissöden 🙂 testa spikmattan nästa gång!!!!

Kommentera

