Kan mobiltelefoner försova sig?

Förra söndagen blev jag bjuden på ”Den stora mammabikten”. Två skarpa kvinnor skulle få en alldeles egen dag. Två briljanta kvinnor skulle sminka sig och göra sig snygga, äta frukost och bara njuta. Rått och hjärtligt skämtade vi om våra familjer som skulle klara sig en hel dag utan sina fantastiska organisatörer.

När jag borstade tänderna ringde telefonen.
Min vän:
”Jag har glömt sommartiden!”
Och jag bara:
”Va, är det sommartid?”

Jag fick ingen frukost men däremot mascara på kinden när jag försökte sminka mig i bilen.

Vem skall jag skylla på?
Skulle inte mobiltelefonerna klara av det där automatiskt?

<br

Andra som skriver om: , ,
Jag har placerat min blogg i Stockholmbloggkartan.se!

12 thoughts on “Kan mobiltelefoner försova sig?

  1. Hej C,
    Älskar att läsa dina fundror och skrattar högt åt dina barns smarta kommentarer!
    Kan man abonnera sig?
    KRAMAR
    Din skrivarvän

  2. Hej Pia!
    Så glad jag blir att du gillar bloggen. Det betyder lite extra eftersom vi ”reser” tillsammans på skrivtåget. Det skall gå att prenumerera på något sätt. Det handlar om RSS-flöden…och det begriper jag mig inte på överhuvudtaget. (Se you-tube klippet lite längre bak i bloggen… Anskar är jag,typ.) Om någon annan som läser detta vet hur man gör: träd fram!

    Sprid gärna min blogg-adress så att andra hittar hit. Jag hade en läsekrets en gång men de blev lite svikna när jag slutade blogga….

    Kram Mifflan

  3. Ha ha ….jadu det kan man ju tycka. Min mobil tar sig i alla fall friheten att ringa upp av sig själv till folk ibland. 😉 Då kanske den kan tänka själv att den ska väcka mig om/när jag skulle råka försova mig.

  4. Stort och smått: Tack för dina peppande ord! Jag slickar hungrigt i berömmet. Välkommen igen!

    Londongirl: Kom osökt att tänka på en hysteriskt rolig episod med en telefonsvarare. Säger inte mer nu det får bli ett eget inlägg längre fram. Tack för uppslaget!

    Trollmor: Tack! Jag är så glad att du är kvar i bloggvärlden. Många av dem som jag läste har packat ihop och kopplat ned för länge sedan men DU är kvar och det är roligt!

  5. Min mobil skickade samma sms 10 ggr i onsdags. Jag fick ett smått desperat samtal från mottagaren, om att jag inte behövde skicka fler… 🙂
    Själv har jag bl a mottagit samtal från Londongirls mobil, jag fick lyssna på hennes tvättmaskin (mobilen låg nära den, men jag trodde först att mobilen låg i den!)

  6. Hm, det verkar som om mobilerna lever ett hemligt liv trots allt… Jag vet att de finns de som försöker tyda mening ur radioknaster. Vem vet det kanske finns visdom gömt i tvättmaskinsbrus!

  7. Jag och min mamma har konstaterat att behoven är lite olika när man är mamma och när man är mormor. Tack och lov för alla mormödrar, ni är guld värda!

  8. Jag känner ibland att jag ger igen det min mamma gav till mig och mina barn. När jag var liten hade hon inte nån tid med oss, men det fick barnbarnen i stället – och jag fick vila. Nu är det så här också… dottern somnar så fort hon kommer hit… och vi gosar och leker.

Kommentera

