Får det lov att vara en portion uppdatering?

Vi hittade vårt hus till slut. Det ligger längre bort från Sergelstorg än vad vi hade tänkt oss men i gengäld fick vi fler rum än vad vi har råd att möblera och en trädgård som vi inte har tid att sköta om.

Min make har jag inte bytt ut och inte mina barn heller men de har vuxit lite sedan sist. E har fyllt sju år och Lille T längtar till sin födelsedag då han blir fyra.

I vår familj bråkar vi om städningen för på något konstigt sätt hamnar det saker överallt i alla våra rum. Ingen av oss tycker att det är särskilt roligt att städa så när vi får tid över brukar vi istället…äum… vi får nog aldrig tid över. Men o m jag nu fick det skulle jag umgås mer med mina vänner och roa mig med lite kreativa projekt; skriva låtar, skriva annat, spela instrument och kanske lite textilt skapande.

Mitt i röran och stressen är jag ändå nöjd.
Det är ganska roligt att leva i Mifflans värld.

Andra som skriver om: , ,

4 thoughts on “Får det lov att vara en portion uppdatering?

  1. Vad kul! Jag trodde inte att nån såg det programmet, för jag ser inte Eftersnack i vårt område… Fy fasen vad nervös jag var nu när vi satt vid teven, jag minns inte ett dugg vad jag sa… prästen pratade nästan hela tiden.
    Sången var jag skitnervös för, jag sjunger aldrig solo… och jag spelar bara till när barn sjunger – men det var förutsättningen för att vara med. Sång och spel. Och det är klart att jag ville vara med!

    Himla roligt att du t.o.m. tänkte att det skulle kunna vara jag… 🙂

  2. Ja för sjutton, det är samma här med städningen. Och när man väl städat superfint, då blir det stökigt direkt ändå!
    Vi bor trångt och det är grejer ÖVERALLT, måste verkligen se över våra förvaringssätt. Och rensa. När man hinner.. *host*

  3. Erics mamma: Ja, visst är det skönt att upptäcka att fler familjer i liknande situation. Fast du verkar ha väldigt städat hemma hos dig. (om du nu visar sanningen på de fantastiska bilderna på din blogg….)

    Bloggblad: Hihi, det var en smått surrealistisk känsla faktiskt, särskilt genom att det hände just nu när jag ger mig ut i bloggosfären igen!

    Sill-Britt: Hej kompis! skönt att vi är fler stökisar! Ingen tröst kanske men för oss blev det i n t e bättre med massor av garderober och nästan 200 kvadratmeter…

Kommentera

