Nattningsprocedurer

”Nej…gå inte än. Du kan väl ligga hos mig en liiiiiten stund”

Dessa kvällar.
Trött mamma och trött pappa vill gärna sitta och vara trötta – ifred.
Trött mamma och trött pappa vill gärna koka kvällste och somna framför TV:n.
Trött mamma och trött pappa tycker mycket om sina barn
men vill gärna att de sover – på kvällen.

Fortfarande trött mamma vaknar med värk i hela kroppen.
Pigg fyraåring klappar sin mamma på kinden:
”Så roligt mamma, du har sovit i min säng hela natten!”

E’s växasäng är för kort för en trött mamma.

7 thoughts on “Nattningsprocedurer

  1. Precis. Att barnen sover på kvällen så att man får den där lilla stunden egen tid, det är viktigt. Det är dock en tröst att man vet att man inte är ensam. Tack förresten för alla fina kommentarer/reflektioner till min blogg.

  2. Nu har vi inte växasäng till dottern, men innan hon fick den nuvarande 90-sängen hade vi en ståendes brevid min sida av dubbelsängen. Det blev många nätter jag vaknade där med liten sessa, tur att man inte är alltför lång*ler*

    Däremot kan vi vakna av att bägge barnen lagt sig mellan maken och mig, och vi ligger på varsin kant krampaktigt hållandes i sängstolpen…

  3. Vår äldsta pojk (3år) har redan konstaterat: ”Pappa är för STOR för min säng!” (pappa är 196cm lång).
    Så han får ha sin säng ifred… =)

  4. Känner igen soffkvällarna så väl! Vi vill dega i soffan och barnen vill att vi ska ligga inne hos dem. Vi kör med vuxentid, barnen kör med oss! Brukar sluta med att storasyster somnar i vår säng och lillasyster kommer till oss i soffan, snurrar en kvart och sedan somnar även hon. Usch vilka dåliga nattningsvanor vi har… =(

  5. Så skönt att vi är fler trötta, barnsängssovande, egentidslängtande, vi görsågottvikan föräldrar! 🙂
    Tack för era kommentarer!

Kommentera

