Stråkföring

Dagisbarnen hade genrep inför den fantastiska konserten.
Georg Riedel var där och E’s mamma, Rytmikfröken, var mäkta imponerad.

”Titta, där är Georg Riedel.” Sa jag till barnen.
”Han är verkligen duktig på musik.”
”Jaaa…” sa en liten pojke och tittade med stora ögon mot Georgs vackra kontrabas.
”…han är duktig för hans gitarr är MYCKET större än din!”
Jag kvävde en fnissning när en flicka frågade:
”Men vad är det där för något?” Hon pekade mot stråken.
E, som har många konstiga instrument hemma sa världsvant:
”Det där? Det är en gitarrpinne!”

7 thoughts on “Stråkföring

  1. Tack för dina fina ord. Du har fattat läget. Men med risk för att göra bort måste jag säga att jag inte vet vem du är. Du får gärna älska mig ändå. Men nyfiken är jag ju av naturen…

  2. Äsch, jag skrev in fel siffror… får börja om…

    Jag skrattade högt! Synd att jag inte har så stor gitarr så jag kan spela bättre…
    Men – jag har en såg, med tillhörande sågpinne. Den brukar vara populär när vi har fest. Finns inte en karl som inte vill testa att få ljud i den.

  3. Då var det som jag trodde från början. Men jag ville i alla fall kolla. Dina ord väger inte lättare för att du är en ”okänd”. Du har en härlig feeling för att läsa vad som INTE står 🙂

  4. Bloggblad: Såg – respekt!
    Prinsessmamma: Ja, det var verkligen stort!
    Sarina & Trollmor: Ja, vad säger man!?
    Gizela: Välkommen hit!

Kommentera

