Mattjat 2

Tre kusiner sitter, fnittrandes och ätandes, på vår kökssoffa.
Pizzan går åt fort men kusin S, fyra år, är lite tveksam till de rivna morötterna.
”Åh, morötter är de bästa grönsakerna.” Jag använder min allra busigaste röst i syfte att övertyga vitaminvägraren.
”Det är bra för ögonen – tänk att kunna se i mörker!”
Flickan tittar roat på mig men tvekar i alla fall.
”Jag vill inte!”
”Men S” Jag byter taktik och vädjar.
”Du behöver vitaminer också.”
”Ja….” S nickar allvarligt
”…och så behöver jag en ficklampa.”

Varför förbanna mörkret när det finns morötter ficklampor?

4 thoughts on “Mattjat 2

  1. Vi var och handlade då vår kille (3år) kommer springande med en påse morötter: ”Vi behöver morötter!!”
    Så nu käkar vi massor av morötter hela familjen.. =)

  2. Jakob: Välkommen hit! Morötter ÄR bra 🙂
    Crrly: Det är kul att vara igång igen. Trodde att jag var helt bortglömd…

Kommentera

