Små gryn

E är förtjust i Askungen.
Förälskelsen uppstod under Kalle Ankas Julafton och den förstärktes när hon senare fick se hela filmen på DVD.

Både jag och min dotter har en förkärlek för de rådiga mössen och vi fnittrar gott åt de lustiga musrösterna:
”Mamma, hörde du. Han heter Cous- cous!”
”Cous- cous!
Nej, han heter Gus men den andra musen kallar honom för Gus- gus”
Jag och E skrattade länge åt namnförväxlingen.

Några dagar senare berättar E för sin mormor om de lustiga mössen:
” Och mormor, vet du…”
”Det finns en mus där och han heter Gus. Vet du vad jag kallar honom för!?”
E´s lilla kropp nästan studsar av det fnitter som bara vill bubbla ut.
”Jag kallar honom för Bulgur!”

Det är inte lätt att hålla reda på alla grynsorter.

5 thoughts on “Små gryn

  1. Vad gulligt!
    Min dotter är också förtjust i prinsessor nu. Hon fyller 4 år snart. Hon kommer att få en Askungen-DVD i present.
    (fast hon kommer nog inte att blanda ihop Gus och cous-cous och bulgur för hon har inte smakat det. Det borde vi verkligen äta oftare inser jag nu.)
    Fin blogg du har.

  2. Ja, man får sig minst ett riktigt hjärtligt skratt per dag!

    Nilla: Tack för beröm 🙂
    E gillar bulgur.De små grynen har till och med passerat makaronerna i pouläritet.

Kommentera

