Förhandlingsteknik

Idag vill jag inte gå till dagis!”
E spänner ögonen i mig och ser mycket bestämd ut.
”Nu får du ringa till dagis och säga: I dag kommer inte E till dagis!”
Jag tittar på min dotter och försöker matcha hennes bestämda min.
”Förresten har jag hosta. Jag är nog förkyld.”
En kraftig låtsashosta får hela hennes kropp att skaka.

”Hur är det. Är det inte kul på dagis längre?”
”Åh mamma, det är JÄTTE roligt på dagis!…”
”…Ibland.”
”…..och idag är det inte ibland!”

Jag har båda barnen hemma idag.

2 thoughts on “Förhandlingsteknik

Kommentera

