Alternativ Lucia

”Och när jag är Lucia. Då får du tända alla ljusen, mamma.”
” Men du är en liten tjej, gumman. Det är farligt med levande ljus då”
E ville absolut inte ha några elektriska ljus.
”Hm… då får jag väl vara Lucia när jag blir stor. Då får du tända tärnljuset istället.”
Återigen var jag tvungen att göra min dotter besviken. Inga levande ljus till tärnan heller.

E blev alldeles tyst en lång stund sedan såg jag hur hennes blick svartnade.
”Om det skall vara på det här sättet tänker jag vara en TOMTE!”

4 thoughts on “Alternativ Lucia

Kommentera

