Myskväll

Vi har haft myskväll;
tända ljus, popcorn, julmust och en hel drös med spel.

E kan så mycket.
Att rimma på krokodil är inga problem:
”Bil, förståss!”
Att räkna prickar på tärningen är lätt som en plätt:
”Får jag räkna din tärning också, Pappa?”
Att kunna de olika färgerna är ingen ny kunskap:
”Jag fick röd! Då får jag ta en fisk!”
Att ta det lugnt är skönt:
”Nu spelar vi inget mer. Nu myser vi, mamma och pappa!”

”Kan jag få lite mer mussla, tack!”
Att säga must är ganska svårt.

Livet är förunderligt.

5 thoughts on “Myskväll

  1. Ja, det finns så många tjänsteutövare som borde kunna komma hem till en. Men du…fönsterputsarna… Om de inte kom hem till dig hade du ju fått ta med dig fönstrena till dem…det tycker jag verkar väl omständigt.

    Däremot tycker jag att det är toppen att storhandla via Internet. När jag var übergravid beställde jag maten via webben och så kom de hem med det jag beställt. (Gubben jobbade dygnet runt) Smidigt, och trots avgift ganska ekonomiskt. För man handlar inte hälften så mycket impulsgrejer framför datorn som på plats i butiken!

  2. Sandra: Kan det vara sushi… En liten elev till mig hade schuschi som vavoriträtt. Sött 🙂
    Kimmi: Why not?
    AE och TM: Vi hade en mysig kväll. Och musslor är gott…dock inte kolsyrade, tror jag.

Kommentera

