Mammans drömmar

Det var symässa i Sollentuna.
Inspirationstörstande packade jag in mina barn i bilen och for dit. Min mamma följde också med.
Det är en välsignelse med mammor. Dom håller liksom ordning på…allt.

Det stora målet för mig var brodermaskinerna. Jag är galen i tyger och garner men mitt skapande är inte av den magnitud jag drömmer om. Tidstjuven härjar.
Fantastiska tyger är inhandlade genom åren. De flesta ligger och väntar på att förvandlas till kreativa kreationer.

Två olika symaskiner finns i hushållet också.
En stark och bra bruksmaskin som klarar allt, t.o.m. att sy i skinn.
Den andra är min förälskelse, overlockmaskinen som också kan sy fållar; täcksömmar. (Nu är det slut på fackord!)

På nätterna innan jag somnar ligger jag och fantiserar om allt vackert jag skulle kunna sy… någon gång.

En brodermaskin skulle verkligen revolutionera mitt syende.
Tänk så vackra kläder jag skulle kunna fantisera om då!

Kommentera

