Dotterns drömmar

Att gå på symässa är kanske inte den roligaste sysselsättningen för en tre-och-ett-halvt-åring. Den fantastiska mormodern lyckades trots allt hålla modet uppe på min dotter.
Tyger, saxar, garner, symaskiner – en guldgruva för mamman.

”NÄR ska vi gå hem, mamma!”
Jag började inse att E behöver några år till på sig för att kunna dela min passion.

”Mamma, TITTA!”
Där bland alla tygrullar låg en anskrämligt ful, lila, krossad plysch.

E tyg

”Mamma, jag har alltid letat efter det här tyget!
Ett lila med svarta prickar.”
”Mhm. Vad skall du göra med det då?”
”Du skall sy en klänning! Jag har alltid önskat mig det tyget!”

Klart att flickan skall ha ett tyg om hon nu har letat efter det i tre-och-ett-halvt år!

12 thoughts on “Dotterns drömmar

  1. Ville bara säga att jag läser din blogg med stor behållning! Har en 5-åring och en 3-åring hemma och ler ofta igenkännande på det du skriver. Råkar dessutom vara sygalen (japp – var på symässan:-) och har en dotter som förälskar sig i rosa och lila tyger, helst med prinsessor på *ler*. Allt som glittrar ÄR guld tycker hon!

  2. Ja…det blev ju ett tygstycke till på hyllan. Jag skall försöka fixa klänningen i morgon!

    Välkommen Lotten! Vi kanske såg varandra på mässan…

  3. Rätt som det är så är hon tonåring och då framstår lila, rosa och glitter som oändligt vackert i mammaögonen. I alla fall i jämförelse med svart, svart och jeans nedhasade på halva rumpan.

    Boel som har en 14-åring.

Kommentera

