Ett hundliv

E och hennes bästis L är bra på att bråka. Ibland är det som om jag inte förstår när de egentligen är vänner eftersom de mest är i luven på varandra. Ändå jublar de när de träffas och skall alltid kramas när de skiljs.
Det är konstigt med relationer…

De flesta konflikterna rör sig om saker. Just den bollen eller den boken är det som båda flickorna åtrår mest. Det går inte att samsas eller turas om.

I takt med att våra döttrar blir större ökar också deras argumentationskompetens.
”E det där är min hund! Du får inte leka med den!” L sliter i hunden som min dotter leker med.
”SLUTA! Jag hade den först!” Flickornas ögon blixtrar av ilska.
L’s röst mjuknar och hon förklarar:
”Men E, du är allergisk mot hundar. Det vet du ju.”
Min lilla argbigga blir arg så att hon hoppar.
”Men jag är väl inte ollergisk mot LEKSAKSHUNDAR heller! Det fattar du väl!!??”

4 thoughts on “Ett hundliv

Kommentera

