Om att växa

E har blivit så lång. Över en natt har alla långbyxor blivit vadlånga. Tröjärmarna slutar en bra bit över handleden.
Vi måste handla vinterkläder.
Min dotter tycker inte om att prova kläder så det är inget enkelt projekt vi har framför oss.
Två vuxna måste vara med. En som letar lämpliga kläder och en som försöker hitta dottern som gömmer sig bland klädhyllorna.

T har börjat med smakportioner. Avokado, banan och klisterkex står på bebismenyn.

”Gillade jag avokado när jag var en bebis?”
”Ja, du var tokig i avokado!”
”Mamma, vet du, jag har vuxit ur avokado nu för jag gillar inte avokado längre”

Himmel och pannkaka!
Vi måste köpa ny mat också.

3 thoughts on “Om att växa

Kommentera

