Livsfaser

Det är små saker som gör att man märker hur livet förändrats.

En mortel placerad i bokhyllan, legobitar i stövlarna, måttbanden utrullade och lagda på golvet till en lååånga ormar är tydliga tecken på att vår lilla dotter blivit en egen kreativ individ som påverkar ordningen i vår familj.

Andra tydliga barntecken är små kladdiga fingeravtryck på fönsterrutan, att ketchupen alltid är slut…Nej, just det ja, den livsförändringen uppstod när jag flyttade ihop med maken.

En dag för inte så länge sedan slutade vi att köpa små futtiga toalettpappersförpackningar till förmån för en toapappersbal som måste köras hem med bil.

Jag vet inte om det är så att pappersproducenterna rullar färre varv på rullarna nuförtiden men jag tycker att vi köper toalettpapper hela tiden. Kanske skulle man ta och köpa fler balar på en gång?

Här om dagen stod jag och pratade med en annan nybliven tvåbarnsmor. Jag promenerade med henne till hennes bil och råkade kika in i bagageutrymmet. Där såg jag det – TVÅ toalettpappersbalar!

Är jag på väg in i en ny livsfas?

7 thoughts on “Livsfaser

  1. Hehe, och man skulle inte vilja vara utan det en enda dag.

    Eller förresten, någon dag utan snor på kostymaxeln eller leksaker i arbetsväskan skulle i och för sig inte var så dumt.

  2. Nästnästa livsfas är där det går åt hundra brödskivor och tre burkar jordnötssmör i veckan, förutom toapappret. Plus en miljon topz, som tonårsdöttrar tydligen aldrig kan få nog av.

    Tack förresten för kommentaren! Den fångades av mitt spamfilter men jag släppte ut den igen så nu är den på plats. Självklart får du använda våra skyltar som exempel!

  3. Och 300 liter mjölk.Vad är det förresten med de där topsen? Nu för tiden gömmer jag dem och portionerar ut, annars finns det aldrig några när jag behöver dem.

  4. Oj…vi är storkonsumenter av topz redan nu…
    Jag skulle inte vilja ha det annorlunda förutom för en dag eller kanske två. Då skulle jag sova och äta godis på en ONSDAG!

  5. Det ÄR så att de rullar färre och färre varv på rullen. En hemlig internationell toapapperskonspiration. På Lantmännen, (eller Svea, Granngården, Grodden eller vad fasen de döpt om sig till denna vecka) kan man dock hitta prisvärda balar med MYCKET papper på verje rulle. Så slipper man köra en bale i veckan. Måste ju byta till mindre lastbil annars för att få hem alla topsen och 400 liter shampo och duschcreme från ÖB.

Kommentera

