Lite trängt läge

Svårt att andas… jag kvävs; sitter fast.
Hjälp!
Hör någon att jag ropar?
Hjälp!
Vaknar.

Jaha, det var bara en…
men jag sitter fast!

Det är så bra med lille T’s säng. Man kan ta bort framsidan på den och ha den i samma höjd som min säng. Vi har olika sängar men ändå samma. Det är lätt att nattamma.

T’s säng rymmer en halv mamma också, nästan.
Om huvudet, vaderna och fötterna ligger i min säng så får ryggen, rumpan och låren plats i sonens säng. T ligger nära mig han får också nästan plats i sin säng.
På utsidan av T ligger Pappan – han snarkar.
Längst bort ligger E.
Hela familjen (nåja) ligger i min säng!

Jag hämtar morgontidningen. Går till andra sidan av sängen. Lakanen på den här sidan är svala och sköna. Här har ingen sovit på länge.
Familjen får ligga kvar – och trängas.

Till jubileum

5 thoughts on “Lite trängt läge

  1. ”Lakanen på den här sidan är svala och sköna. Här har ingen sovit på länge.” LOL. Vad glad jag är att du fått egen blogg! Nu kan jag njuta ord & bli delaktig i er värld varje dag!! kram.

  2. Mamma Mu: Ja, än så länge får jag göra sängbyte med maken…

    Sys och Bengt: Det är så bra när man lyckas värva en personlig fanclub! Tack för att ni tittade in! 🙂

Kommentera

