Musikens olika användningsområden

Min plånbok blev stulen.
Det är så jobbigt.
Tanken att någon bläddrar igenom alla personliga saker är lite obehaglig. Det ger extra arbete att spärra, beställa nytt och ringa försäkringsbolag.

En sak sörjer jag dock.
En liten tidningsnotis som jag aldrig kan få igen.
Ett gammalt urklipp:
”Mannen hade haft fest och stört hela sitt bostadshus. Som straff fick han sitta och lyssna på reaggie i ett dygn. REAGGIE; den värsta musik han visste.”

Hoppas att plånbokstjuven ser det som en varning.
Jag har en saxofon – men kan inte spela på den…än.

3 thoughts on “Musikens olika användningsområden

  1. Hoppas att du får tillbaka både plånboken och klippet. Undrar förresten HUR de tvingade honom att lyssna i ett dygn? Tejpade fast hörlurar? Stängde in honom i en garderob?

    Tack förresten för kommentaren, den värmde också!

  2. Åhh, det är så hemskt att bli av med plånboken. Någon stal min för ett par år sedan, på Astrid Lindgrens … nät jag var där med stortjejen som blivit påkörd. Snacka om ruttet gjort! Jag sörjer framför allt några kort från min barndom som jag hade där. Grr. Hoppas att den kommer till rätta, oftast tar de ju bara kontanterna och kastar den sedan någonstans.

  3. Anna: Jag tror att de stängde in honom i en cell med musiken dundrande ur högtalarna. Helt galet!

    aha: Ja, de viktigaste sakerna är ju på något sätt de som tjuven är ointresserad av…

Kommentera

