Söndagsblogg

Det är skönt med söndagsmornar, en stor kopp latte och morgontidningen.
Dottern pysslar, maken snarkar och sonen sussar. Inget dagis att stressa till. Vi har E på Svenska kyrkans dagis. Det är nära och bra men nu är det helg.

E sitter vid matbordet och målar med sina glitterpennor.
Alltid när hon målar brukar rummet fyllas av hennes sånger. Ibland är det gamla barnklassiker och ibland är det spontansång

Plötsligt sjunger vår dotter glatt och hurtigt:
”Och det är Jesus förståss…och han älskar att slåss..”
Förvånat tittar jag upp från mitt morgontidningsläsande och min dotter förklarar.

”Vi lyssnar på den sången på vilan. Visst är den bra!?”

Vi som trodde att vårt dagis säkrade en viss livsgrundsyn…

4 thoughts on “Söndagsblogg

  1. Hej Clärchen!
    Jag skall ta reda på det men jag gissar på ”älskar alla oss” Det känns lite genretypiskt på något sätt.

Kommentera

