…grabbkväll på Bodyshop…

Höstens nummer av Bodyshops medlemstidning trillade ner i min brevlåda. De hade haft en helkväll för grabbar där de lärt ut hur man sminkar bort sina mörka ringar runt ögonen.

Men HERREGUD!
Här skulle jag gå föräldrautbildning där det tredje kursmomentet omfattar en film där vi nogsamt fick lära oss att skala, koka och mosa potatis – något som den läskunniga och hyfsat matintresserade Mifflan lärde sig för ca 25 år sedan.

Att lägga en bra grundmakeup där pandalooken trollas bort har jag däremot aldrig lyckats lära mig.

Kanske är det dags att byta ut kursmoment nummer tre – eller så får jag smyga in på grabbkvällen och presentera mig som ”Pappa Panda”.

2 thoughts on “…grabbkväll på Bodyshop…

  1. Jag hänger på! Sitter uppe igen (!) med feberig bebis, vågar inte ens titta mig i spegeln längre. Minns bara att jag för många timmar sedan duschade och skulle föna håret snyggt, men det verkar jag inte riktigt ha hunnit med för nu hänger det i en mycket slarvig, halvblöt svans.

Kommentera

