Inga julklappar i år?

Som förälder kommer ens egna behov alltid i andra hand.

Båda barnen satt i bilen. Lille T hade ammats två gånger. Treåringen E var inte på sitt bästa humör. Blöjorna fanns i skötväskan, extra kläder, amningshanduken…

Mina svärföräldrar tröttnade på att vänta så de låste vårt sommarparadis ”Huset i skogen” och åkte i förväg. När vi äntligen skulle åka kom min man på att han behövde kissa. Huset var ju låst så han gick upp i skogsbrynet.
Jag, som är familjens prydhetsminister, tyckte att han kunde ha gått lite längre in i skogen så jag ropade:
”Men hallå….Du kissar ju på tomten!”

En förtvivlad röst hörs från baksätet:
”Mamma, mamma ….Vilken tomte kissar Pappa på?”

Jag hoppas av hela min själ att det var en skogstomte. Annars blir det lite tunnsått med julklappar i år…

2 thoughts on “Inga julklappar i år?

Kommentera

