Alien abduction?

Jag tror att jag har blivit utbytt eller så har någon opererat in ett implantat som får mig att handla helt irrationellt.

Hela hallen svämmar över. Väskorna skall packas upp efter vår höstresa. Tvättkorgarna är så fulla att man liksom inte ser själva korgarna längre. Köket… ja, jag behöver inte förklara för ni har nog bilden klart för er.

Lilla T sover och E är hos mormor. Nu finns det tid för att fixa i ordning allting. Äntligen!

Jag förstår inte hur det här gick till!
Hjälp, vad hände?
Det är någon annan som manövrerar min hjärna.
Jag har lagt köksbordets papperstravar på golvet för att kunna baka lavendelskorpor.
Lavendelskorpor…?”
”Ja, ifall jag skulle bjuda in någon på fika.”
BJUDA IN NÅGON???
Man kommer ju inte in genom dörren för alla ouppackade resväskor.

Om jag ändå hade valt att ligga och ”snusa” på min bebis så som Hemliga pappan gör just nu. Det hade åtminstone varit inom sfären för rimliga handlingar!

2 thoughts on “Alien abduction?

Kommentera

